يکي از نياز هاي مهم شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي، ارائه اطلاعات و اخبار از وقايع مهم تجارت آنها است. بهترين روش براي حفظ ارتباط با طرف هاي تجاري و به روز نگاه داشتن آنها از وضعيت شرکت، تهيه خبرهاي مناسب از تغيير و تحولات شرکت، توليدات جديد، برنامه هاي آينده و غيره است.
اين موضوع در ميان شرکت هاي خارجي بسيار جا افتاده است و در حال حاضر اين شرکت ها يکي از فعاليت هاي مهم بازاريابي و مهندسي فروش خود را در نشر اخبار که اصطلاحا به آن Press Release مي گويند، اختصاص داده اند.
تهيه اخبار به صورت حرفه اي و تاثير گذار، خود يک حرفه بسيار حساس است که يا در داخل بنگاه هاي اقتصادي و جزو تيم روابط عمومي و يا بازرگاني شرکت انجام مي شود و يا به شرکت هاي متخصص در اين زمينه برون سپاري مي شود.
در ايران هنوز اين موضوع خيلي نهادينه نشده است و بصورت حرفه اي به آن نگاه نمي شود. شما روزنامه ها و مجلات در موضوعات مختلف را که بررسي کنيد، خيلي کم پيدا مي کنيد که اخبار شرکت ها جايگاه مشخصي داشته باشد. درواقع، در ايران تبليغات شرکت ها به نوعي اين موضوع را پوشش مي دهد ولي انتشار خبر با تبليغ تفاوت هاي بسيار زيادي دارد. يکي از آنها اين است که انتشار خبر با هدف در جريان قرار دادن طرف هاي تجاري شرکت ها انجام مي شود و نگارش آن به گونه اي است که بيشتر اطلاع رساني مي کند. ولي در تبليغات، هدف، مشتري است و نوع نگارش آن نيز در جهت فروش بيشتر است.
وب سايت هاي بسيار زيادي در اينترنت وجود دارند که به انتشار اخبار شرکت ها مي پردازند. مخصوصا در حوزه خليج فارس، اين موضوع با جديت زياد انجام مي شود و تيم هاي بسيار خبره در اين زمينه فعاليت دارند.
تصور کنيد که چه خوب مي شد که شرکت هاي ايراني بتوانند در يک وب سايت معتبر و شناخته شده، مثلا قبل از شرکت در يک نمايشگاه خارجي، اخبار روزانه شرکت خود را درج کنند و طرف هاي تجاري خود را در جريان آخرين اخبار و وقايع شرکت خود قرار دهند.
شرکت اطلاع رساني همکاران سيستم در اين زمينه فعاليت خود را آغاز کرده و طراحي يک وب سايت تخصصي در اين زمينه را به پايان رسانده است. اين وب سايت به صورت انگليسي طراحي شده و هدف آن نيز جلب ترافيک کاملا هدف مند از طرف هاي تجاري شرکت هاي ايراني در منطقه خاور ميانه و آسيا مي باشد. خدمات مکملي نيز در کنار اين وب سايت طراحي شده است که بنا به نياز شرکت ها، قابل ارائه خواهد بود.
جهت دسترسي به اين وب سايت، اين جا را کليک کنيد.

0 نظرات