انتخاب ميزبان (وب هاست) مناسب

پنجشنبه, خرداد ۲۶, ۱۳۸۴ | 0 نظرات


يکي از مهم ترين مراحل شروع يک تجارت الکترونيک موفق، پس از تدوين استراتژي ها، انتخاب يک شرکت ميزباني وب خوب است.
در مورد نکاتي که بايد در زمان انتخاب يک شرکت خوب در نظر بگيريد زياد صحبت شده است و مقاله هاي بسيار زيادي نيز در اينترنت وجود دارند که پارامترهاي مهم در انتخاب را به ما مي آموزند. نمونه يکي از اين مقاله ها در اين آدرس قابل مطالعه است.
ولي با تمام اين اطلاعات و پس از خواندن همه موارد و آگاهي از پارامترهاي مهم، هنوز يک پارامتر مهم هست که ما دلمان مي خواهد که به آن دسترسي مي داشتيم و آن پارامتر، دانستن نظرات ديگران در مورد شرکتي که ما براي ميزباني انتخاب کرده ايم است.
هميشه استفاده از تجارب ديگران براي ما مفيد است. دلمان مي خواهد راهي که ديگران رفته اند و آموخته هاي آنها را بدانيم و از آنها استفاده کنيم. با اين روش، زود تر به هدف مي رسيم و راه هاي اشتباه را دوباره تکرار نمي کنيم.
دسترسي به نظرات ديگران کار ساده اي نيست چرا که شرکت هاي ميزباني کننده وب سايت، هيچگاه به ما اجازه نمي دهند که ارتباط مستقيم با مشتريان آنها برقرار کنيم و از آنها در مورد خدماتشان سوال کنيم. معمولا اين شرکت ها در حد قرار دادن چند مورد تمجيد مشتريان (Testimonial) در وب سايت خود بسنده مي کنند.
يکي از محل هائي که مردم به آنجا مراجعه مي کنند تا به بحث و گفتگو در مورد موضوعات مختلف بپردازند، سايت هاي مخصوص اين کار که به آنها Forum مي گويند است. امروزه در اينترنت ميليون ها از اين نوع وب سايت ها وجود دارند که محل گرد هم آئي اقشار مختلف جهت تبادل نظر است.
يک وب سايت فارسي مخصوص بحث و تبادل نظر در مورد خدمات ميزباني وب و مسائل پيرامون آن نيز وجود دارد که شما مي توانيد با مشارکت در بحث ها، از نقطه نظرات ديگران مطلع شويد. اين اطلاعات شما را در انتخاب يک شرکت مناسب براي ميزباني وب سايت کمک خواهد کرد.
آدرس اين وب سايت www.webhostingtalk.ir است و شما مي توانيد به صورت آزاد براي خواندن مطالب آن مراجعه کنيد. جهت اعلام نظر و يا پرسش از متخصصين، مي بايست ابتدا در وب سايت عضو شويد.

0 نظرات