دنیای عجیبی است

سه‌شنبه, خرداد ۱۰, ۱۳۹۰ | 2 نظرات

اگر به وبلاگ شخصی من سری بزنید می بینید که از سال 2004 یعنی حدود 7 سال هست که فقط با هدف ارائه راه کارهای فنی در زمینه تجارت اینترنتی، بازاریابی آنلاین و موضوعات مرتبط نوشته ام. زمانی که من شروع به نوشتن در این زمینه کردم، افراد مشابه، انگشت شمار بودند.
در زمانی که موضوع ثبت وب سایت ها و وبلاگ ها در سامانه ای که فکر کنم وزارت ارشاد بر آن نظارت داشت مطرح شد، وب سایت و وبلاگ خود را ثبت کردم. در آن زمان (و حتی امروز) که موضوع ثبت وب سایت ها و وبلاگ ها توسط اکثر متخصصین و صاحب نظرها به باد انتقاد گرفته شده بود، فقط به این خاطر که دلیل قانع کننده ای برای مخالفت با این طرح نداشتم، جزو اولین کسانی بودم که اقدام به ثبت وب سایت و وبلاگ خود در این سامانه کردم.
در این مدت 7 سال حتی یک کلمه خلاف عرف در وبلاگ من ثبت نشده است.
در همان سال های اولیه، تمام مقاله های من در اکثر روزنامه های آن زمان مثل ابرار اقتصادی، دنیای اقتصاد و غیره چاپ شده اند. کلاس های آنلاین من به بیش از 10.000 جوان علاقمند ایرانی، آموزش رایگان ارائه کرده اند. خبرنامه تخصصی من چند هزار عضو دارد و غیره و غیره و غیره.
با تمام این توضیحات، مدت ها است که وبلاگ من در ایران فیلتر شده است و علاقمندان به مطالب من از خواندن وبلاگ من محروم شده اند. بازدید کنندگان وبلاگ من به جای اینکه جوانان ایرانی باشند، ایرانیان سایر کشورها مثل آمریکا، کانادا و اروپا هستند!
هیچ کس هم پاسخگو نیست. هیچکس حتی یک بار لیست فیلترینگ را چک نمی کند، شاید انسان جایز الخطا، اشتباها وبلاگ من را در لیست فیلترینگ قرار داده باشد!
گاهی هم فکر می کنم شاید فیلتر ماندن وبلاگ من برای بعضی نان و آب داشته باشد!
نمی خواهم با حدس های منفی، روحیه اکتیو و مثبت اندیش خود را خط خطی کنم. این چند خط هم فقط برای درد دل بود و برای اینکه این موضوع ثبت شود. شاید سال ها بعد، کسانی که این مطلب را خواهند خواند، با تعجب سوال کنند مگر چنین چیزی ممکن هست! یعنی سال ها قبل واقعا در جامعه ایرانی چنین اتفاقاتی میافتاده؟!

2 نظرات

  1. آرش // ۹:۱۳ قبل‌ازظهر  

    سلام
    نگران نباش عزیز .... آره روزگار عجیبی است.
    وقتی منم یع وبلاگ کوچیک میزنم که توش فقط داستان های کوتاه با مفاهیم مدیریتیه و فیلتره .... دیگه چی میخوای عزیز.
    خلاصه تو کارت رو بکن. الان هم دیگه مطمئن باش همه فیلترشکن و vpn دارن و میان و میخونن. پس ادامه بده که پشتتیم اساسی. منکه همیشه مقالاتت رو میخونم.
    ادامه بده پرقدرت ;)

  2. محمد هلاکوئی // ۸:۱۶ بعدازظهر  

    محمود عزیز
    این دنیا نیست که عجیب و غریب است این کشور ماست که عجیب غریب شده است.
    خوشحالم که شما کماکان در جلوی نشان می تازید و ناراحتم که دوستانی خوب همانند شما از ایران می روند