طبق آماری جدید، استفاده از خدمات پست الکترونیک تحت وب به سرعت در حال کاهش است. یعنی مثلا تعداد کسانی که از طریق مرورگر، ایمیل های یاهوی خود را می خوانند، در حال کاهش است.
از نوامبر 2009 تا نوامبر 2010 حدود 9% در تعداد افرادی که ایمیل خود را تحت وب می خوانند کم شده است. تعداد صفحات بازدید شده در سیستم های ایمیل تحت وب 15% کاهش داشته. تعداد کاربران بازدید کننده از صفحات ایمیل تحت وب 6% کاهش داشته است.
این آمار نشان می دهد که کاربران بالا 55 سال هنوز از خدمات ایمیل تحت وب استفاده می کنند(خدا قوت) در حالی که جوان تر ها، تا حدود 50% کمتر از خدمات ایمیل تحت وب در مرورگر خود استفاده می کنند.
با این حال، استفاده از سیستم های موبایل در همین محدوده زمانی تا 30% افزایش داشته است. حدود 36% افراد هر ماه و 40% کاربران هر روز از دستگاه موبایل خود ایمیل های خود را می خوانند.
نفوذ زیاد تلفن های هوشمند در استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شده اکه این ابزارها، مورد استفاده روزانه توسط کاربران باشند و این دلیل مهمی است که کاربران در حال شیفت از خواندن ایمیل ها بر روی مانیتور، به خواندن ایمیل ها بر روی صفحه موبایل خود هستند.
بدیهی است این حرکت به بازاریاب ها این سیگنال قوی را می دهد که باید پیام های تبلیغاتی و خبرنامه های خود را برای صفحات کوچک دستگاه های موبایل، هماهنگ کنند.

0 نظرات