صبر کنید، فکر می کنید جواب این سوال خیلی ساده است؟ ولی قبل از اینکه آن جمله معرفی حرفه خود را بیان کنید باید به شما بگویم که من توقع دارم شما در این جمله، من را قانع کنید که خدمات شما برای من مفید بوده و شما با رقبای خود تفاوت دارید.

خوب، حالا چه فکر می کنید؟

فرض کنید در یک مکان عمومی یا در یک سفر با هواپیما هستید و کسی که کنار شما نشسته این سوال را از شما بپرسد. حتما باید قبلا به پاسخ یکتای این سوال خوب فکر کرده باشید تا بتوانید آن را فورا بیان کنید.

حالا زمان کافی دارید تا به آن پاسخ مهم، خوب فکر کنید و در ده کلمه آن را بسازید.

حتما تصمیم ندارید بگویید که مثلا شما حسابدار هستید. یا طراح وب سایت هستید. یا نویسنده هستید یا آژانس توریستی دارید، یا یک تکنیسین هستید. این های را خیلی های دیگر هم دارند. با بیان این جملات، شما هیچ تاثیر خاصی در فرد سوال کننده نخواهید گذاشت.

حالا من به شما کمک می کنم. جواب شما به این سوال باید متمرکز بر یک موضوع تخصصی باشد (Niche) تا فرد سوال کننده بدون فکر کردن و بدون توانایی در مقایسه شما با هزاران رقیب دیگر شما، فورا تشخصیص دهد که شما فرد مناسبی برای ارائه خدمات مورد نظر او هستید یا خیر.

مثلا بگویید شما طراح وب سایت های کوچک و پول ساز هستید یا بگویید شما حسابداری شرکت های عام المنفعه را انجام می دهید یا بگویید تمامی تورهای تفریحی آژانس شما برای خانواده های پر جمعیت طراحی شده اند یا بگویید شما تکنسین تعمیر ساختمان های کلنگی هستید.

البته این ها فقط مثال های غیر واقعی بوند تا ذهنیتی به شما بدهند که این پاسخ ده کلمه ای به سوال: حرفه شما چیست؟ را باید با دقت و با حداکثر تمرکز بر نیازهای خاص مشتریان خود، تعریف کنید.

0 نظرات