در سميناري که در تاريخ 5 و 6 دسامبر سال 2008 در دبي برگزار شد، 12 نفر از بزرگ ترين و معروف ترين افرادي که به عنوان نخبه هاي تجارت اينترنتي مطرح هستن، شرکت داشتند. افراد معروفي که اکثر ما فقط عکس ها يا فيلم هائي از آنها را ديده ايم و من اين امکان را پيدا کردم که از نزديک پاي صحبت هاي آنها بشينم و با آنها عکس بندازم.

مطالب بسيار جالب و نسبتا جديدي در اين سمينار مطرح شد. به غير از محتواي مطالب اين سمينار، برخورد نزديک با اين افراد نيز خالي از کسب تجربه هاي جديد برايم نبود.

شايد باور نکنيد ولي در بين 150 نفر شرکت کننده، تعداد کساني که لباس رسمي و کراوات داشتند به تعداد انگشتان يک دست هم نمي رسيد. تصوري که افرادي نظير مايک فيلسايم يا آندرو لاک بايد افرادي رسمي، جدي و ملبس به مدرن ترين لباس هاي آمريکائي و اروپائي باشند، و يا اينکه در يک سمينار در دبي و در يکي از بهترين هتل هاي شهر، همه بايد خيلي رسمي ظاهر شوند، در ذهن من کاملا تغيير کرد. يک شلوار جين معمولي و بلوز معمولي که روي شلوار انداخته بودند...

عکس زير از يکي از سخنران ها است. اين فرد جزو معدود افرادي هست که آنتوني رابينز در مورد او به عنوان يک فرد موثر و يک سخنران خبره، صحبت کرده است، آقاي مايک کوئينگز! ببينيد نحوه ظاهر شدن او در اين سمينار را:





شايد بگوئيد آيا اين موضوع واقعا اين قدر مهم هست که من آن را عنوان کنم؟! شايد به ظاهر چندان مهم نباشد ولي وقتي فکر مي کنم کساني که يک نمونه از درآمد يکي از آنها در يک ماه 8000 دلار آمريکا آن هم فقط از طريق اينترنت هست، چگونه زندگي مي کند و چگونه در محافل عمومي ظاهر مي شود، دلم مي خواهد با شما هم به اشتراک بگذارم، شايد درسي کوچک باشد براي ما.

در فيلم زير، دو نفر از اين 12 سخنران مطالب بسيار کوتاه ولي جالبي مطرح کردند. افراد زيادي از من سوال مي کنند چگونه و از کجا يک تجارت اينترنتي را شروع کنيم و چگونه موفق شويم. شايد باور نکنيد که 90% جواب به سوال اين دوستان در همين ويدئو کوتاه نهفته است و من آن را با شما با اشتراک گذاشته ام. شما نيز براي دوستان خود بفرستيد.





7 نظرات

  1. Unknown // ۸:۴۱ بعدازظهر  

    آقای بشاش از مطلب بسیار آموزنده و مفیدتان ممنونم
    فقط 150 نفر اومدند؟ چقدر کم
    واقعا چرا اینقدر ما از کشورهای پیشرفته در صنعت آی تی عقبتریم؟

  2. Mahmood Bashaash // ۱۰:۳۹ قبل‌ازظهر  

    يک دليل همين موضوع هست که اين مطالب در اين منطقه واقعا مورد توجه نيست و معدود افرادي هستند که به اين موضوعات توجه دارند. به قول يکي از سخنران ها، منطقه خاور ميانه در اين زمينه، در عصر تاريکي به سر مي برد.

    مشکل دوم هم قيمت اين سمينار بود. پرداخت حدود 1000دلار براي يک سمينار براي خيلي ها سخت هست مخصوصا جواناني که به اين موضوع علاقمند هستند.

  3. Unknown // ۴:۵۳ بعدازظهر  

    از پاسخ شما سپاسگذارم
    فیلم را دیدم خیلی برایم جالب بود . اما کاش متن سخنان گفته شده را هم به فارسی قید میکردید تا افرادی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند متوجه بشوند.
    ممنون میشم

  4. ناشناس // ۲:۰۱ بعدازظهر  

    سلام آقای بشاش
    من پیمان هستم و به شدت به تجارت الکتونیکی علاقه دارم و استعداد هم دارم اگه می شه شماره تماستونو تو دبی برای من بفرستید اگه این کارو بکنید لطف بزرگی به من کرده اید که امیدوارم لطف خداوند نصیب شما شود

    peyman1979@yahoo.com

  5. Neoelia // ۵:۵۷ بعدازظهر  

    سلام آقاي مهندس ، قبل از هر چيزي به خاطر حسن توجه شما به اشتراك گذاشتن اطلاعات و تجربه هاي خود ، كمال سپاس و تشكر را دارم
    تا حدودي متوجه مي شم و ولي اگه محبت كنيد و چنين مطالب مهم را متن ترجمه آنها را نيز در اختيار ما قرار دهيد ، خيلي عالي ميشه و من پياپيش تشگر ميكنم


    راستي ميشه چند تا نمونه خوب رو در همين زمينه چه داخلي چه خارجي كه ممكنه ما ندونيم يا توجه نكرديم بهش رو معرفي كنيد؟
    باز ممونم،
    تا باشه از سمينار ها
    شاد وپيروز باشيد

  6. Neoelia // ۵:۵۷ بعدازظهر  

    سلام آقاي مهندس ، قبل از هر چيزي به خاطر حسن توجه شما به اشتراك گذاشتن اطلاعات و تجربه هاي خود ، كمال سپاس و تشكر را دارم
    تا حدودي متوجه مي شم و ولي اگه محبت كنيد و چنين مطالب مهم را متن ترجمه آنها را نيز در اختيار ما قرار دهيد ، خيلي عالي ميشه و من پياپيش تشگر ميكنم


    راستي ميشه چند تا نمونه خوب رو در همين زمينه چه داخلي چه خارجي كه ممكنه ما ندونيم يا توجه نكرديم بهش رو معرفي كنيد؟
    باز ممونم،
    تا باشه از سمينار ها
    شاد وپيروز باشيد

  7. ناشناس // ۹:۱۷ قبل‌ازظهر  

    سلام آقای بشاش
    من پیمان آئینی هستم و در تجارت الکترونیک استعداد دارم خواستم اگه شد شماره تماس خود را برای من بفرستید
    یا اگه می شه آی دی و ساعت های آنلاین بودنتان را برایم بفرستید تا چت کنیم متشکر

    peyman1979@yahoo.com