يک پيشنهاد

دوشنبه, اسفند ۰۳, ۱۳۸۳ | 1 نظرات

مدتي است که بازار انتقاد در ميان متخصصين و افراد سرشناس که داراي اعتبار حرفه اي هستند زياد شده است و مي بينيم که کوچک ترين لغزش اخبار و رسانه ها و حتي افراد و شرکت ها در اعلام اخبار و اتفاق ها و موضوعات علمي مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات به سرعت مورد انتقاد و گاها حمله قرار مي گيرد.
به نظر من همه ما يک دوره گذر را در حال طي کردن هستيم. صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات ما نيز در حال طي اين مسير است و يک نوع بلوغ در حال شکل گرفتن است.
بلوغي که در دنياي غرب مدت ها است شکل گرفته و ما بايد از تجارب کسب شده استفاده کنيم تا دچار مشکلات و اتلاف وقت و سرمايه نشويم.
بايد در خبر پراکني، اظهار نظر، شعار دادن، انتقاد کردن و خلاصه هر مورد محرک ديگري با دقت بيشتري عمل کنيم تا باعث دامن زدن به عوامل کند کننده، بازدارنده و سرکوب کننده نشويم.
رعايت حريم هاي مختلف و رفتار حرفه اي را فراموش نکنيم و به وظيفه خود در هم افزائي در جامعه عمل کنيم.
همه ما، از صاحبان وب سايت ها تا شرکت هاي ارائه کننده خدمات تا متخصصين و متفکرين، دانش جويان و صاحبان جرايد و غيره، موظفيم درست عمل کنيم.

1 نظرات

  1. كلك خيال // ۱۰:۲۶ بعدازظهر  

    انتقاد اگر واقعا از روی خيرخواهی انجام شود، قطعا باعث ارتقا وپيشرفت يا به قول شما هم افزايی ميشود. اما متاسفانه آنچه كه جديداً مرسوم شده و بازار داغی پيدا كرده انتقادهايی است كه نه به خاطر ارتقاء كيفی طرف مقابل ، بلكه بمنظور خدشه دار كردن وجههً طرف و زير سوال بردن او و تا جايیكه مقدور باشد راه اندازی موج تبليغات منفی بر ضد طرف مقابل و به نفع فرد منتقد است. يك نمونه از اينجور انتقادها را به طور خصوصی برايتان ايميل ميكنم تا خودم هم جزو آن دسته از منتقدين قلمداد نشوم