يک مشکل عمده که جديدا در پروژه هاي تحت وب گريبان گير شرکت ها شده است اين است که مشاوران و مديران انفورماتيک کارفرمايان به تنها چيزي که فکر مي کنند و در جلسات به آن اشاره مي کنند، سيستم مديريت محتوا است و اکثرا هم تعريف واضح و دقيقي از آن ندارند.
با پرس و جو هاي مختلف مي توان فهميد که اکثرا منظورشان امکان طراحي منوي پويا در وب سايت است که بتوان به آن اضافه و کم کرد و صفحات جديد به وب سايت افزود.
در بسياري از اين پروژه ها، اين امکان نه تنها کاربردي ندارد بلکه وجود آن يک ابزار براي به هم ريختن ساختار وب سايت خواهد بود چرا که استفاده از ابزار هاي موجود که اسم مديريت محتوا را يدک مي کشند بسيار مشکل و نيازمند داشتن دانش فني بالا است.
هم اکنون با قيمت 500 هزارتومان تا سه ميليون تومان مي توان اينگونه ابزار ها را در بازار ايران يافت که هر کدام امکانات خاصي دارند.
کارفرمايان براي اينکه بتوانند يک ابزار خوب انتخاب کنند، بايد اين ابزارها را قبل از خريد تست کنند و يا سايت هاي ديگري که از آنها استفاده کرده اند را بررسي کنند در غير اينصورت، درگير يک پروژه ناموفق خواهند شد و در نهايت يک وب سايت ناقص با ظاهر غير آراسته بدست خواهند آورد.
آنچه من به عنوان سيستم مديريت محتوا قبول دارم، بسيار فراتر از امکان طراحي منوهاي پويا و يا ابزار درج اخبار در سايت است که توسط شرکت هاي بسيار بزرگي مثل مايکروسافت طراحي شده و به معني واقعي، مديريت محتواي وب سايت ها را خودکار مي کند.
يکي از ابزارهاي بسيار قوي و موثر اين شرکت، SharePoint نام دارد که دو نوع مختلف براي مديريت تيم هاي کاري و وب سايت ها و مديريت اينترانت ها ارائه مي شود. براي مطالعه امکانات اين سيستم پيشرفته مديريت محتوا، به آدرس زير مراجعه کنيد:

1 نظرات

  1. ناشناس // ۱:۱۳ قبل‌ازظهر  

    بهترين سيستم مديريت محتواي فارسي براي وب سايت هاي سازماني و دولتي زيگورات ميباشد. اطلاعات بيشتر و نسخه نمايش آن در آدرس :http://www.farsi-cms.com قابل دسترس است