دوست عزيز که تصميم به ثبت دامنه براي وب سايت خود داري حتما به اين موضوع توجه کن که قيمت يک نام دامنه که از 6000 تومان تا 15000 تومان متغير است اصلا پارامتر خوبي براي تصميم گيري شما در انتخاب شرکت ثبت کننده نام دامنه تجارت شما در اينترنت نيست.
ما در شرکت خودمان هر روز شاهد تماس مشترياني هستيم که سال قبل دامنه شرکت خود را توسط افراد يا شرکت هاي گمنام، فقط به دليل قيمت پائين خدمات، ثبت کرده اند و امسال نه از آن شرکت يا فرد خبري هست و نه هيچ گونه اطلاعاتي براي انتقال يا تمديد نام دامنه وجود دارد. اين يعني که آدرس وب سايت اين مشتري در خطر از دست رفتن است، يعني که تمام آدرس هاي پست الکترونيک اين شرکت عوض خواهد شد، يعني تمام کارت هاي ويزيت و کاتالوگ ها و سربرگ اين شرکت بايد عوض شود، يعني تمام کساني که در اين يک سال با اين شرکت در تماس بوده اند، به دردسر خواهند افتاد و تمام اينها، در دنياي حرفه اي تجارت روي خط، يعني که اين مشتري نا آگاه، بسيار غير حرفه اي عمل کرده است. آيا ايجاد اين همه مشکل را نمي توان در زمان انتخاب شرکت ثبت کننده نام دامنه پيش گيري کرد ؟
اين بحث هاي نا آگاهانه در مورد اينکه مثلا OnlineNIC بد است و فلاني خوب است را هم بسپاريد به همان کساني که براي بازار گرمي و جنجال آفريني اين موضوعات را مطرح مي کنند. تمام مشکلاتي که تا حالا در مورد دامنه هاي ايراني پيش آمده به خاطر نا آگاهي همين افراد بوده که بدون تخصص وارد اين تجارت مي شوند.

0 نظرات