حتما شما به عنوان کسی که از فیس بوک به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنید همیشه به دنبال بدست آوردن اطلاعات آماری در مورد انواع فعالیت های اجتماعی در فیس بوک، بوده اید و این اعداد و ارقام برای شما مهم بوده اند.

این که مثلا یک آرم تجاری خاص تا چه حد در فیس بوک فعال است، تعداد هواداران آن چند نفر است، میزان رشد هواداران در طی یک بازه زمانی چگونه است و خلاصه سوال هایی شبیه این، برای بازاریاب هایی که به صورت علمی و بر اساس اعداد و ارقام فعالیت می کنند، مهم هستند.

با توجه به اینکه وب سایت فیس بوک در ایران مسدود می باشد و به دلایل تحریم ها، متاسفانه هیچ کدام از وب سایت هایی که آمار و ارقام مربوط به فیس بوک را ارائه می دهند، هیچگونه آماری در مورد صفحات فیس بوک ایرانی ارائه نمی کنند.

مدتی قبل برای اینکه این مشکل را به نحوی بتوان حل کرد، به این فکر افتادم که یک سرویس ایرانی مخصوص صفحات فیس بوک ایرانی راه اندازی کنم. به همین دلیل، وب سایت http://www.socialtarin.com/ را ثبت کردم و با همکاری یک تیم برنامه نویس، یک بخش کوچک از امکانات سایت های مشابه خارجی را برنامه سازی کردم.
هرچند که این یک گام کوچک است ولی در دراز مدت و با غنی شدن بانک اطلاعاتی آن، می تواند قدم موثری باشد.
در همین جا، دست یاری به سوی متخصصین و علاقمندان دراز کرده و آماده دریافت همه نوع پیشنهاد همکاری هستم.
در زیر یک نمونه از گزارش تولید شده از این وب سایت را قرار داده ام که به شما ایده می دهد که بخشی که فعلا در این وب سایت راه اندازی شده چه نوع اطلاعاتی ارائه می کند.

1 نظرات

  1. ناشناس // ۳:۵۶ بعدازظهر  

    عالی بود مهندس امیدوارم موفق باشید