حتما شما به عنوان صاحب یک وب سایت و یک تجارت آنلاین، اهدافی را در لیست خود دارید و طبق یک برنامه مشخص و قدم به قدم آنها را اجرا می کنید.

البته باید توجه داشته باشیم که برنامه ریزی های کاری ما مخصوصا در زمینه تجارت های مبتنی بر وب و اینترنت باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند چرا که تغییرات فناوری و همچنین تغییرات رفتاری و نیازهای مخاطبین در این حوزه، آن قدر سریع است که اگر برنامه ریزی های ما دارای قدرت مانور و هماهنگ شدن با شرایط را نداشته باشند، امکان شکست پروژه ها، زیاد خواهد بود.

یکی از مباحث جدیدی که در سال 2010 شکل گرفت و پیش بینی می شود در سال 2011 به نقاط بسیار حساس و مهم برسد، بازاریابی مکانی (Location Based Marketing) است.

شاید این موضوع به خودی خود چندان هم موضوع جدید و یا خاصی به نظر نرسد ولی وقتی کمی فکر کنید می بینید که این مبحث ارتباط مستقیم و تنگا تنگی با فناوری موبایل دارد.

بازاریابی مکانی در بهترین شرایط خود، بر روی سیستم های موبایلی که دارای فناوری مکان یابی یا همان GPS هستند، قابل پیاده سازی و بهره برداری است.

بنا بر این، شما به عنوان مدیر یک وب سایت تجاری، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در سال 2011 با جدیت به آن توجه کنید این است که وب سایت شما، در فاز اول، از طریق سیستم های موبایل، قابل بازدید و استفاده باشد.

حتما وب سایت خود را توسط یک مرورگر موبایل مورد بازدید قرار دهید. خواهید دید که بیش از 95% وب سایت هایی که می شناسید، در مرورگرهای موبایل، تقریبا غیر قابل استفاده هستند و این یک چالش جدی برای تجارت های آنلاین در سال 2011 خواهد بود.

1 نظرات

  1. آرش // ۶:۰۷ بعدازظهر  

    محمود جان حرفت کاملا درست .... اما یه امایی هست !
    اینکه تو ایران اولا خیلی از سایتهای ارتباط جمعی فیلترن و کاری نمیشه کرد.
    دوم اینکه ارتباط موبایلی و اینترنتی تو ایران تو وضع بسیار اسفناکیه.
    سوم اینکه کسایی رو کارن که هنوز فکر میکنن اینترنت یعنی پرداخت یدونه قبض که همون هم با دایال آپ میشه پس نیازی به ADSL به مفهوم واقعیش >2MB نیست.
    پس نتیجه میگیریم که ایران متاسفانه هر روز داره به اندازه چندین سال از کل دنیا عقب میفته و این جور چیزها تو ایران خیلی کاربردی ندارن.
    مگر موبایلها که اونم فقط برای پز دادنه که آره ماله من دو تا دوربین داره و ماله تو یدونه!