مي دونم که ممکنه از اين مطلب خيلي تعجب کنيد چون اگر اين موضوع جدي باشه، اوووووو تصور کنيد چند تا وبمستر تو دنيا در اين مدت چقدر تلاش کردن که کاري انجام بدن که هيچ خاصيتي نداشته!موضوع از اين قرار هست که همه تصور مي کردند که اگر آدرس صفحات وب اصطلاحا "کاربر پسند" يا User Friendly باشه، رتبه بهتري در موتورهاي جستجو مخصوصا گوگل بدست مي آورند.مثلا اگر آدرس يک صفحه وب به شکل زير باشد:

http://www.mydomain.com/products.php?Category=Books&ProductID=5

چون کاربر پسند نيست، رتبه کمتري در گوگل بدست خواهد آورد. به همين دليل، مديران وب سايت ها تلاش کرده اند که اين آدرس را به شکل زير تبديل کنند:

http://www.mydomain.com/books/novels/novelabc


همان طور که ميبينيد، اين آدرس وب، نسبت به اولي، گويا تر و کاربر پسند تر است، پس، فرض بر اين بوده که اين صفحه وب نسبت به اولي، رتبه بهتري در گوگل خواهد داشت.

براي ايجاد چنين امکاني که به آن URL Rewrite هم مي گويند، در سطح وب سرور و در سطح برنامه سازي صفحات وب، اقداماتي انجام مي گيرد تا آدرس وب دوم به نحوي به نوع اول قابل ترجمه باشد تا بتوان از آن، پارامترهاي مورد نظر جهت جستجو در بانک اطلاعاتي را استخراج کرد.

خلاصه اينکه خيلي ها تلاش کرده اند تا به امروز که صفحات وب سايت هاي آنها، کاربر پسند باشد. حالا فکرش را کنيد که گوگل اعلام کند که اين کار هيچ تاثيري در کسب رتبه وب سايت ندارد تازه همچين کار خيلي خوبي هم نيست که اين همه زحمت بکشيد و آدرس واقعي يک صفحه وب را به يک آدرس غير واقعي تبديل کنيد و اسمش را بزاريد "کاربر پسند"

اصل مقاله را در اين آدرس بخوانيد:


http://www.websitemagazine.com/content/blogs/posts/pages/google-suggests-not-rewriting-dynamic-urls.aspx

0 نظرات