شركت رايانه‌اي بزرگ Symantec قصد خريد شركت سازنده‌ي نرم افزارهاي ذخيره‌سازي و پشتيباني با نام Veritas Software را به قيمت 5/13 ميليارد دلار دارد و بدين ترتيب، به چهارمين شركت بزرگ نرم افزاري جهان بدل خواهد شد.
مدير عامل شركت Symantec گفته است:«اين موضوع، رخداد عميقي براي همه‌ي صنعت به حساب مي‌آيد. تصور من بر اين است كه ما با هم، مي‌توانيم شركت بسيار قدرت‌‌مندي را بسازيم».
گفتني‌ست آن هنگامي كه تصاحب همه‌ي سهام‌هاي اين شركت تا سه ماهه‌ي دوم سال آينده انجام شود، شركت Symantec درآمدي بالغ بر 5 ميليارد دلار به دست خواهد آورد و تنها شركت‌هاي مايكروسافت، اوراكل و سپ هستند كه مي‌توانند چنين درآمدي را از نرم افزار ايجاد كرده باشند.
نكته‌ي جالب اين جاست كه اين دومين ادغام صورت گرفته در ميان شركت‌هاي نرم افزاري طي هفته‌ي گذشته است و آن را بايد پديده‌اي دانست كه با هدف رويارويي با يك بازار بلوغ يافته و تامين رضايت مشتريان صورت مي‌گيرد. ادغام پيش از اين، مربوط به شركت اوراكل است كه رقيب خود پيپل سافت را پس از 18 ماه تلاش و با پرداخت 3/10 ميليارد دلار از آن خود كرد. اين در حالي‌ست كه ادغام Symantec و Veritas Software به دور از درگيري و تنها ظرف دو تا سه ماه انجام شد.در مصاحبه‌اي كه با Thompson مدير عامل Symantec و Gary Bloom مدير عامل Veritas Software صورت گرفته، آنان گفته اند كه گفت‌ و گو ميان آنان با دوستي و آرامش آغاز شده و به دليل توافق نظري كه درباره‌ي جهت حركت صنعت داشته اند، به سرعت پيش رفته است.

ادامه...

0 نظرات