اسمش را هرچه دوست داريد بگذاريد. مهم اين است که وقتي از نمايشگاه ديدن مي کردم احساس من و برداشت من با آنچه که مسئولين سعي کرده بودند قبل از نمايشگاه در من تلقين کنند کاملا متفاوت بود.
روز جمعه رفتم تا بر اساس گفته هاي قبل از نمايشگاه که وعده کيفيت در حد نمايشگاه هاي خارجي داده شده بود، به ياد آن روزها که از جيتکس ديدن مي کردم، خاطرات ديدار از يک "سيستم مديريتي" را در خود زنده کنم ولي سرم بدجوري به سنگ خورد.
به نظر من آنچه که در نمايشگاه هاي خارجي، حد اقل جيتکس و سبيت که من بازديد داشته ام، بيش از هر چيزي جلب توجه مي کند، سيستماتيک بودن برنامه ريزي و مديريت نمايشگاه است. اين پارامتري است که شما در آمارها و صحبت ها در ايران اصلا از آن چيزي نمي شنويد. تعدد بازديد کننده و يا تعدد شرکت کننده و يا تعداد ثبت نام کننده اينترنتي، پارامترهاي خوبي هستند ولي پارامترهاي جهاني نيستند.
اميدوار هستم تا تلاش مديراني که به احتمال زياد در سمت خود براي نمايشگاه سال بعد نخواهند بود، توسط مديران فردا، به ثمر نشيند و صنعت انفورماتيک کشور، به حق واقعي خود برسد.

3 نظرات

  1. كلك خيال // ۴:۲۸ بعدازظهر  

    هفت سال پيش من در شركت نيمه دولتی ای كار ميكردم كه مثلا تمام كشور را پوشش ميداد. آن زمان به خاطر تغيير كابينه و تعويض مديران ارشد (و بالطبع مديران رده های پايين تر!!) مدت سه ماه تمام كارها به حالت تعليق در آمده بود ، و كار ما در اداره فقط اين بود كه شعر بخوانيم و خطاطی و نقاشی كنيم !! تا مدير جديد معرفی شد . بعد از آن يكماه و نيم منتظر شديم تا ايشان با معاونين خود آشنا شوند. شش ماه هم طول كشيد تا نقايص كار مدير قبلی را كشف كنند و به رخ سايرين بكشند ، و خلاصه اينكه بعد از يكسال، تـــازه سياسيت كاری خود را اعلام كنند‌!! ... حالا شما هم دلتان را به نمايشگاه سال بعد خوش نكنيد . مديران آينده خيلی هم كه در كارشان سرعت داشته باشند، باز هم چند سالی طول خواهد كشيد تا صدای شما را بشنوند :-(

  2. ناشناس // ۱۲:۲۵ بعدازظهر  

    سلام
    شما که جیتکس را رفتید دیگخ بکر نمی کنم الکامپ هر چی هم خوب بوده باشه نظرتون رو جلب کنه!

    راستی چرا همکاران سیستم تو این نمایشگاه نبود؟
    یا اینکه که من ندیدیم؟
    موفق باشیدددد

  3. ناشناس // ۱۲:۲۸ بعدازظهر  

    سلام
    شما که جيتکس را رفتيد ديگخ بکر نمي کنم الکامپ هر چي هم خوب بوده باشه نظرتون رو جلب کنه!

    راستي چرا همکاران سيستم تو اين نمايشگاه نبود؟
    يا اينکه که من نديديم؟
    موفق باشيدددد