خطرناک تر از هک هم وجود دارد

سه‌شنبه, شهریور ۲۴, ۱۳۸۳ | 0 نظرات

منظور من اين نيست که هک شدن وب سايت ها مهم نيست ولي وقتي يک وب سايت هک مي شود معمولا بازگشت به وضعيت عادي در شرايط خيلي بد، يک تا دو روز طول مي کشد. البته اين زمان بستگي به خيلي پارامترها دارد و از روي تجربه آن را عنوان کردم. معمولا صاحبان وب سايت ها يک کپي از اطلاعات سايت خود را دارند و اطلاعات موجود در بانک هاي اطلاعاتي هم توسط شرکت ميزباني وب سايت داراي نسخه پشتيبان هست.
ولي تصور کنيد شما يک سال با نام دامنه خاصي که براي انتخاب آن بسيار فکر کرده ايد و يک نام مناسب تجارت خود را ثبت کرده ايد. يک سال است که تمام مکاتبات شما با اين نام دامنه و آدرس هاي پست الکترونيک تحت آن انجام شده. يک سال است که خرج چاپ سربرگ، بروشور، کارت ويزيت و ساير اقلام تبليغاتي شرکت شما با اين نام دامنه بوده است. احتمالا زمان ثبت آن نيز کلي وقت صرف کرده ايد که پائين ترين قيمت را براي اين خدمات پيدا کنيد و کلي هم خوشحال بوديد که مثلا 500 تومان صرفه جوئي کرده ايد. ولي حالا که يک سال گذشته، شرکت ثبت کننده نام دامنه تغيير مکان داده، به تلفن ها جواب نمي دهد و هيچ راهي براي تمديد نامه دامنه وجود ندارد.
دوست عزيز، فکر نکنيد اين سناريو خيلي بديع است و به ندرت پيش مي آيد. ما که اين خدمات را ارائه مي کنيم حداقل هر هفته 4 تا 5 مورد از کساني که اين مشکل را دارند با ما در تماس هستند و همگي بسيار نادم و پشيمان.
اگر در انتخاب شرکتي که قرار است نام دامنه تجارت شما در اينترنت را ثبت کند، دقت نکنيد، بعد از مدت کوتاهي و يا در زمان تمديد دامنه آنقدر دچار مشکلات خواهيد شد که ممکن است اين شکلي شويد:


0 نظرات