تجربه نشان مي دهد که وب سايت هاي ايراني از کمبود ترافيک و بازديد کننده رنج مي برند. يک دليل مهم در اين زمينه، عدم حضور موثر و مناسب اين وب سايت ها در موتورهاي جستجو است.
چنانچه وب سايت شما با کلمات کليدي مرتبط با آن، در موتورهاي معروف و مخصوصا گوگل، قابل يافت شدن نيست، امکان پيدا کردن شما در دنياي بيکران اينترنت تقريبا غير ممکن خواهد بود. بنا بر اين نبايد توقع داشته باشيد که تعداد بازديد کننده مناسبي به وب سايت شما مراجعه کنند.
اين مشکل در مورد وب سايت هاي دولتي ما خيلي بشتر است. دليل اين است که اين وب سايت ها نه تنها در موتورهاي جستجو قابل پيدا شدن نيستند بلکه مانند وب سايت هاي شخصي، به انواع ديگر روش هاي جلب بازديد کننده هم توجه ندارند. به همين دليل خيلي پيش مي آيد که وقتي به دنبال خدمات شرکت هاي دولتي مي گرديم، معمولا به وب سايت هاي خبري و يا وبلاگ هائي مي رسيم که در آن از آن خدمات و يا آن سازمان نام برده شده است.
پيشنهاد مي کنم سازمان هاي دولتي حتما بودجه مناسب براي اين موضوع کنار بگذارند. توجيه آن هم بسيار راحت است. وقتي ميليونها تومان خرج وب سايت يک سازمان مي شود که طرح تکريم ارباب رجوع پياده شود، بايد کمي هم خرج شود که ارباب رجوع بتواند وب سايت آن سازمان را پيدا کند تا از خدمات آن استفاده کند.

0 نظرات